niedziela, 20 stycznia 2013

Asfalt *_*

A mogło być tak dobrze... Nagła zmiana humoru spowodowana oklapniętymi babeczkami w początkowej fazie przygotowań w kolorze asfaltu :( Pocieszeniem jest fakt,że bez wyglądu też mogą smakować (musiały być smaczne,bo wszystkie znikły). Nie jestem pewna, czy chcecie  przepis ale dam Wam go. Może ktoś zaryzykuje i będzie tak odważny, by je zrobić.
1.Składniki:

  • 100 g masła
  • 150 g cukru
  • 1 torebka cukru waniliowego 
  • 2 jajka
  • 120 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 ml mleka
  • 125 g jagód.
2.przygotowanie:

  • utrzeć masło z cukrem, cukrem waniliowym i jajkami na puszystą masę
  • wymieszać ze sobą wszystkie suche składniki
  • na zmianę dodawać mleko z suchymi składnikami do masy maślanej nie przestając mieszać
  • gdy powstanie gładka masa dodać 125 g jagód
  • gotowe ciasto włożyć równomiernie do 12 foremek
  • piec w 180*C przez 25 minut
  • po upieczeniu zostawić na kratce piekarnika by ostygły.
Jak widzicie przepis nie jest bardzo trudny, lecz mnie nie udał się tak jak bym chciała. Uczcie się na moich błędach i nie dodajcie za dużo jagód ;) Oto efekt ,,Asfaltu'':



Dlaczego niektórzy ludzie dodają sztuczne barwniki skoro można użyć rozmrożonych jagód i oto jest, piękny kolor asfaltu ;D  (dla niespokojnych :kolor asfaltu znika po upieczeniu).



Kolejna niespodzianka! Nawet po odleżeniu kilku minut babeczek w piekarniku i tak nasze słodkości opadają. Jeśli przywiązujecie dużą uwagę do estetyki babeczek to dam Wam dobrą radę: nigdy, ale to nigdy nie róbcie tych babeczek!!! 



Otóż, udało mi się uratować kilka babeczek, jednak nie wyglądają one znakomicie. Pewien mądry człowiek na pewno powiedział, że nie wszystko i wszyscy muszą być piękni by być dobrymi. Ja wyznaję to zasadę i koniec,kropka.Jeśli ktoś jest zainteresowany lukrem na babeczkach to niestety znów nie zabłysnę, ponieważ jest to lukier malinowy, który już wcześniej robiłam i podawałam przepis.
Żeby tradycji stała się zadość podam moje dzisiejsze (powiedzmy,że mądre) przemyślenia:
,,Nie panikujcie w kuchni, bo prowadzi to do zguby'' (krótko ale treściwie) ;*
by Miss Lisica^_^

1 komentarz:

  1. Fajny przepis, kolorek też ciekawy :)
    Skoro tyle jagód wsypałyście to musiało być smaczne :D

    OdpowiedzUsuń