czwartek, 28 marca 2013

Ach, ja prorok... przewiduje słodkie święta *_*

Dzień dobry wszystkim! Wkrótce Święta Wielkanocne, więc wypadałoby złożyć Wam jakieś życzenia. Wiem, że jeszcze nie raz będę pisała coś cokolwiek na blogu, ale na zapas życzę wszystkim wesołych świąt, mokrego poniedziałku , szczęśliwego nowego roku, strasznego Hallowen... Pisze życzenia już na wszystkie święta jaki w tej chwili przyszły mi na myśl :)
Moja dzisiejsza historia zaczyna się od interesującej rozmowy z Pracz Szopem. A było to mniej więcej tak:
  • Jestem ciekawa czy będzie jutro kartkówka z matematyki... - Pracz szopa
  •  Nie wiem, nie wiem. Ale jestem jednego pewna. -Miss lisica
  • Czego?
  • Jutro praca klasowa z ,,Krzyżaków'', więc na Grunwald :)
  • Tak ty jasnowidzu. Szczegół, że od 2 tygodni wiemy o tej pracy.
  • Oj ta, oj tam. Ach, ja prorok ^_^ 
Pomijając moje historie dzisiaj wstawiam przepis na mufinki z makiem i wiśniami.
1.Składniki:
  • 250 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 150 g cukru
  • 125 g masła o temperaturze pokojowej
  • 2 jajka
  • 125 ml mleka
  • 150 g świeżego twarogu
  • 50 g maku
  • zawartość dużego słoika- wiśnie
  • 1/2 tabliczki czekolady (najlepiej gorzkiej).
2.Przygotowanie:
  • wiśnie wyjąć  ze słoika i włożyć na sitko, by odciekły
  • mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia
  • dodać cukier, masło, jajka, mleko, świeży twaróg oraz mak
  • wszystko dobrze wymieszać na gładką masę
  • ciasto włożyć do foremek i powtykać w nie wiśnie
  • mufinki piec w piekarniku rozgrzanym do 180*C przez 25 minut
  • pół tabliczki czekolady roztopić i polać nią zimne mufinki
  • na wierzch mufinków położyć po 1 wiśni do dekoracji.
Przepis jest bardzo prosty, łatwy i przyjemny, a efekt końcowy jest smaczny. Jeśli
 dla kogoś moje instrukcje jak zrobić ciasto są zbyt skomplikowane to  napiszę prościej: wszystkie składniki wrzucić do miski i wymieszać.



Macie 2 opcje do wyboru: na wierzch mufinki lejecie czekoladę i ozdabiacie ją wisienką lub dla osób rządnych kalorii- bita śmietana z makiem. Nadchodzą babeczkowe  święta , więc czy będzie się palić czy walić i tak dam Wam chociaż jeszcze jeden przepis na babeczki przed świętami. Bądźcie cierpliwi to doczekacie się kolejnej bomby kalorycznej (ale przepysznej bomby) ;D
by Miss Lisica ^_^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz