środa, 20 lutego 2013

Podróbka królewca :0

Cześć wszystkim! Dzisiaj upiekłam specjalnie dla Was ciasto,które nazywa się ,,Królewiec'',ale ja sądzę,że moja wersje jest pewnego rodzaju przeróbką oryginału,więc nazwa jest jaka jest.Zanim przejdę do przepisu tradycyjnie napiszę Wam swoją historię życia.Zacznę od początku.Pewnego,zimowego dnia wracałam bardzo zaśnieżoną drogą do domu z treningu(tak,wiem,nie widać,że coś trenuje przez swoją sylwetkę i postawę,ale nie każdy musi być mistrzem świata).Sama jezdnia nie była dobrze odśnieżona,nie wspominając o chodniku.Byłam zmęczona,więc tylko myśl szybkiego powrotu do domu dawała mi siłę by iść dalej.W pewnym momencie(ok.300 metrów przed moim domem.) idąc drogą(nie chodnikiem) z naprzeciwka nadjeżdżał samochód.Kierowca ów samochodu,a był to duży,biały samochód,uparcie chciał mnie ominąć.Chcąc zapewnić mi bezpieczeństwo ominął mnie przy czym wjechał w zaspę leżącą na drodze.Szczęśliwy kierowca pojechał dalej myśląc,że jest bohaterem,bo nie rozjechał idącej drogą dziewczyny.Mylił się.Omijając mnie i wjeżdżając w zaspę całą mnie opryskał śniegiem,po czy sama straciłam równowagę i wpadłam w ogromną zaspę śnieżną będącą na poboczu.Moja dalsza droga do domu zapowiadała się jednoznacznie:mokro.Jaka z tego nauka? Uważajcie na duże,białe samochody ;D
PRZEPIS
1.Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru 
2.Składniki na krem:
  • 1/2 litra mleka
  • 1 kostka (250 g) margaryny (polecam ''Kasię'')
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 2 czubate łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
+dżem porzeczkowy(dowolna ilość,ale czym więcej,tym lepiej).
3.Składniki  na górę ciasta:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka sody
  • 2 łyżki śmietany
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki kakao.
4.Ramowy plan przygotowań:
  1. Upiec biszkopt.
  2. W tej samej wielkości blaszy upiec czarną ''górę''.
  3. Zrobić krem.
  4. Wystudzić biszkopt.
  5. Posmarować dżemem porzeczkowym biszkopt.
  6. Wyłożyć ciepły krem na dżem.
  7. Krem zakryć czarną górą.
  8. Szczelnie owinąć i włożyć do lodówki.
5.Dokładne przygotowanie biszkoptu:
  • ubić białka na sztywną pianę
  • dodawać stopniowi cukru i żółtek nie przestając miksować
  • wsypać mąkę i ostrożnie wymieszać
  • piec w 180*C przez ok.15-20 minut.
6.Dokładne przygotowanie czarnej ''góry'':
  • wszystkie składniki umieścić w jednej misce
  • dokładnie zagnieść na gładką masę
  • równomiernie rozłożyć na blaszy
  • piec w 180*C przez 15-20 minut.
7.Dokładne przygotowania kremu:
  • mąkę rozrobić w pół szklance mleka 
  • pozostałe mleko zagotować razem z margaryną i cukrami
  • do dobrze rozrobionego wywaru dodać rozczyn z mleka i mąki nie przestając mieszać
  • gotować do osiągnięcia konsystencji budyniu.
8.Schemat (od dołu):
  • biszkopt
  • dżem porzeczkowy
  • krem
  • czarna ''góra''
  • czekoladowa polewa.
Wiem,że moje dzisiejsze instrukcją są dość zawiłe,ale nie umiem tego inaczej wytłumaczyć.Dodam parę zdjęć dla rozjaśnienia umysłu :)



Proporcje ciasta są na większą blachę,więc bez obaw możecie zaprosić znajomych do swoich mieszkań na ucztę z ,,Podróbką królewca''. ;*



Jeśli chcecie może użyć innego dżemu niż porzeczkowego,chociaż ja uważam,że on ma najlepszy smak. Najlepszy dżem to taki,który zrobi twoja babcia....hmmm...pycha :D
Nie chcę Was już więcej zanudzać więc kończę.
by Miss Lisica^_^





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz