sobota, 16 lutego 2013

Leśna kanapka:{

Hola! Niedawno zaczęłam się uczyć hiszpańskiego, a już szpanuję,bo znam kilka podstawowych zwrotów :)
Nieważne.Dzisiaj zrobimy ciasto,które smakuje i trochę wygląda jak taki batonik ,,Kinder Mleczna Kanapka''.Powiem szczerze,że nie uwiodła mnie ta historia,czyli nie jest to moje ulubione ciasto,ale może komuś  zasmakuje,więc dam Wam przepis.
1.Składniki:

  • 6 jajek
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżki kakaa
  • 1 i 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 opakowania cukru waniliowego
  • 250 g masła
  • 2 szklanki mleka w proszku.
2.Przygotowanie:

  • białka ubić na sztywną pianę
  • do sztywnej piany stopniowo dodawać żółtka i cukier
  • do dobrze rozmieszanej piany z cukrem dodawać mąkę,kakao i delikatnie mieszać
  • gładką masę przełożyć do formy i piec w 180*C przez 15-20 minut (w skrócie:upiec biszkopt)
  • 1/2 szklani mleka,3/4 szklanki cukru i 2 opakowania cukru waniliowego wsypać/wlać do garnka i zagotować
  • gotowy roztwór ostudzić
  • do masła o temperaturze pokojowej dodawać ostudzony roztwór miksując
  • do dobrze ubitej masy maślanej stopniowo dodawać mleko w proszku nie przestając miksować
  • krem z masła i mleka w proszku wyłożyć na połowę upieczonego i ostudzonego biszkoptu,po czym  drugą połowę przykryć na wierzch biszkoptu z kremem
  • górę cista oblać czekoladą.






Ciasto  nie jest skomplikowane,prezentuje się dość dobrze i smakuje większości dzieci.Lepiej smakuje po schłodzeniu.Oczywiście można je ozdobić misternymi ozdobami,pobawić się szprycą i kremem np.maślanym,ale ja w tym sensu nie widzę,skoro ciasto samo w sobie jest dość smaczne.:)
Na chwilę obecną mam ferie:) Pozdrawiam wszystkie województwa,które chodzą do szkoły i męczą się ciężko pracując.Ja spędzam ferie na jeżdżeniu po lekarzach,czytaniu ,,Krzyżaków'' i próbowaniu ogarnięcia się przed szkołą .Może nie są to szalone ferie lub wymarzona podróż do USA,ale też mają swój urok.
Na dziś to koniec.Mam nadzieję,że chociaż jedna osoba,która czyta naszego bloga,zrobiła choć jedną rzecz z proponowanych przez nas.;D
by Miss Lisica^_^



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz