poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Trafiony,zatopiony!

Witam wszystkich czytelników,co u Was? U nas duuużo pracy,masa śmiechu i hektolitry łez.Jednym słowem normalne życie szarej jednostki.Ostatnie tygodnie to ciężki czas w moim życiu,co powoduje,że nie mam tyle czasu dla Was.Przepraszam,proszę o wybaczenie,wyrażam skruchę.:)
Czas na radosną część  dzisiejszego posta,czyli historia życie+wyjaśnienie jakie baby możecie  zrobić.To tak: na dodatkowych lekcjach angielskiego z kultury musimy zrobić kilkuminutowe scenki w języku  angielskim.Z pozoru wygląda to na nic trudnego,lecz jest w tym pewien haczyk.Nasze kwestie mają być wypowiadane z rożnymi akcentami.Ja wybrałam akcent australijski,a Pracz Szop francuski.Oprócz wypracowanie akcentu musimy wymyślić scenariusz do scenki,a potem go dobrze zagrać(oczywiście ''dobrze'',czyli w miarę możliwości).Wraz z innymi leśnymi pomocnikami po burzliwej dyskusji ustaliłyśmy,że w scence wystąpi: Joanna Krupa (amerykański akcent) i 3 dziewczyny kolejno z akcentem irlandzkim,francuskim i australijskim.Scenka będzie naszą interpretacją kastingu do ''Top model''.W środę będziemy ćwiczyć tę scenkę w miejscu publicznym (przeraża mnie to).Mam nadzieję,ze przeżyjemy to bez żadnych urazów i będziemy mogły po tym spotkaniu wchodzić do biblioteki miejskiej.:D
Czas na przepis!Dzisiejsze babeczki to:śliwkowe babeczki z kruszonką.
1.Składniki:

  • 150 g masła o temperaturze pokojowej
  • 175  g cukru
  • 1 torebka cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • 150 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczka sody
  • 150 g mąki
  • 100 ml maślanki (użyłam jogurtu naturalnego i tez było dobrze)
  • śliwki (mogą być ze słoika)
  •  Na kruszonkę:
  • 100 g maki
  • 80 g  brązowego cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 120 g masła.
2.Przygotowanie:

  • masło utrzeć na puszysta masę z cukrem,cukrem waniliowym,kolejno dodając jajek
  • mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia,sodą
  • na zmianę mieszać mąkę i maślankę z masą jajeczną
  • ciasto włożyć do foremek
  • do każdej foremki włożyć połówkę (lub więcej) śliwki
  • ze składników przeznaczonych na kruszonkę zagnieść kruche ciasto
  • kruchym ciastem posypać babeczki
  • babeczki piec około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180*C
  • na zimne babeczki polać lukier (produkt gotowy / cukier puder+ciepła woda).
Oto nasza propozycja na niestandardowe babeczki.Nie wiem czy wiecie,ale jak słyszałam babeczki pochodzą z Australii.Wymyśliły je gospodynie,którym nie chciało się kroić ciasta (ale one leniwe ;).Angielska nazwa ''cupcake''' pochodzi od naczynia,w którym je piekły,czyli filiżanki.Ach,gdybym była taka dobra z historii polski albo starożytnej byłoby mi łatwiej *_*




Wiem,że śliwki powinny być na wierzchu,ale to nie moje wina,że one chciały innych wrażeń.Nazwa ''Trafiony,zatopiony!'' wzięła się od nurkujących śliwek w moich babach.Bez względu na wygląd stwierdzam,że były smaczne.Na dziś to już koniec.Mam nadzieję,że nie zanudziłam Was na śmierć tylko wykrzesałam chęci do pichcenia.;*
by Miss Lisica^_^


1 komentarz:

  1. No, nie Dżoana Krupa a mnie tam nie ma...
    Co do tekstu - nie dołuj się! To rozkaz! xd Jak zwykle przepis i opis wspaniałe :D

    OdpowiedzUsuń